Arbeta i Piteå

Studie- och yrkesvägledning

Vuxenutbildning
Adress Olof Palmes gata 2, 941 33 Piteå (i samma byggnad som biblioteket)
Telefon 0911-69 77 00
E-post vagledningscentrum@pitea.se


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28

E-post

Organisationsnummer 212000-2759

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider på Stadshuset  Vardagar 8-17


 


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Arbeta i Piteå

I Piteå arbetar många med handel, turism och industri.
I Piteå finns 2 stora fabriker som tillverkar papper.
I Piteå finns också 2 av Sveriges största sågverk.
 
Många arbetar med bank- och kundtjänstverksamhet.
I dag arbetar 9 hundra människor i Piteå inom detta område.
 
Det finns 4 tusen 3 hundra företag i Piteå.
Piteå kommun är den största arbetsgivaren.
Där arbetar ungefär 4 tusen människor.
Andra stora arbetsplatser är landstinget,
Smurfit Kappa, SCA, ABB och Infjärdens värme.

För dig som inte har eller vill byta arbete

Arbetsförmedlingen förmedlar arbeten.
Där kan du få veta vilka lediga arbeten som finns.
Du kan också få veta vilka arbeten
som kommer att finnas i framtiden.
På arbetsförmedlingen kan du
samtala med en arbetsförmedlare
som kan hjälpa dig att hitta det arbete du söker

Du kan också kontakta kommunens studie- och yrkesvägledare.
De finns på Vägledningscentrum, Olof Palmes gata 2.
De finns i samma byggnad som Piteå stadsbibliotek.
Deras telefonnummer är 0911-69 77 00.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:00:47